Az IKEA új vibrátoros videója mellett, egyébként tud merészen újító és konzervatív is lenni: huszonöt évvel ezelőtt készítettek egy olyan, amerikai nagyvárosokban futó reklámot, aminek a főszereplője egy meleg pár volt, ezzel pedig sok évvel megelőzték azt a trendet, ami aztán a 2010-es évekre már meghonosodott a nyugati világ reklámjaiban. De képesek ennek az ellenkezőjére is, pár éve a szaúd-arábiai katalógusukból eltüntették a nőket, az ország szokásainak megfelelően, de mindennel szembe menve, amit az áruházlánc hitvallásának szokott nevezni.
És persze már szexjáték is volt egy kampányukban, bár nem pont ilyen kontextusban: a francia Leagas Delaney nevű ügynökség készített pár kisfilmet, amik arról szóltak, hogy érdemes otthon rendet tenni, mert különben a kisgyerek a szülők vibrátorával fog játszani. A vibrátor itt még egészen más szerepet kap, mint az új reklámban, nem a hétköznapi élet egyik természetes tárgya, hanem valami nevetésre ingerlő, kicsit kínos holmi. A hiedelmekkel ellentétben ezt a reklámot sosem tiltották be, a vibrátoros videó 2001-ben futott Franciaországban.
Magyarországon online futó reklám az IKEA Hívogató hálószoba-fantázianevű kampányának egyik fele, a másikban egy kisgyerekes család szerepel, de abban nem bukkan fel egy szexjátékszer sem.
Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.
A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.